تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 فروردین 1390 - 20:23
کد خبر : 87

روحیه پهلوانی سیروس قایقران او را در یادها زنده نگه داشته است

فرزاد حسنی، مجری سابق تلویزیون، با انتشار متنی در صفحه شخصی اینستاگرامش، به خبر مهاجرت و پیوستنش به شبکه ایران اینترنشنال، واکنش نشان داد.
رئیس اداره تربیت بدنی انزلی:
روحیه پهلوانی سیروس قایقران او را در یادها زنده نگه داشته است

رئیس اداره تربیت بدنی انزلی گفت: روحیه پهلوانی مرحوم سیروس قایقران موجب شده تا پس از ۱۳ سال از درگذشتش، بزرگان فوتبال ایران در مراسم او شرکت کنند و یادش را زنده نگه‌ بدارند.

مسعود پورگل امروز در حاشیه برگزاری سیزدهمین سالگرد درگذشت سیروس قایقران کاپیتان اسبق تیم ‌ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی اظهار داشت: مرحوم سیروس قایقران کاپیتان خوش آوازه فوتبال ایران بود که بارها گل‌ها و یا پاس‌گل و بازی‌سازی او تیم ‌ملی را به قهرمانی و دستاوردهای چشمگیری رساند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین بخش ورزشی او سجایای اخلاقی‌اش بود که هنوز پس از گذشت ۱۳ سال مردم به نیکی از قایقران یاد می‌کنند و به صورت خودجوش برای ایشان مراسم برگزار می‌کنند.
رئیس اداره تربیت بدنی انزلی با بیان اینکه قایقران همواره به فکر مردم بود، افزود: او همواره به نیازمندان کمک می‌کرد و هیچ‌گاه حاضر نمی‌شد که از او تقدیر شود و همیشه همه چیز را برای تیم و مردم می‌خواست.
وی ادامه داد: روحیه پهلوانی و صفات اخلاقی این بزرگوار موجب شده که پس از گذشت این سال‌ها هنوز بزرگان فوتبال ایران در مراسمش شرکت می‌کنند.
پورگل با اشاره به اقدام‌های انجام شده در انزلی برای گرامیداشت یاد این ورزشکار، خاطرنشان کرد: تندیس قایقران دو سال پیش توسط هیئت فوتبال این شهرستان در استادیوم تختی انزلی نصب شد.
وی گفت: در تلاش هستیم یک قطعه زمین فوتبال به نام مرحوم قایقران در انزلی ایجاد کنیم.
به گفته رئیس اداره تربیت بدنی انزلی، یکی از سالن‌های ورزشی انزلی نیز به نام مرحوم قایقران به ثبت رسیده است.
وی اظهار داشت: از طرف مردم برای بزرگداشت مرحوم قایقران فعالیت‌های خوبی از جمله برگزاری مراسم شعرخوانی و چاپ کتاب انجام شده است.
پورگل توزیع کتاب شعر و سی‌دی و چاپ کتاب مرحوم قایقران را از دیگر اقدام‌های یابود این ورزشکار پهلوان عنوان کرد و بیان داشت: اینها همه که نشانه علاقه مردم به این فوتبالیست نامی کشور است.
وی با اشاره به حضور گسترده مرحوم در مراسم سالگرد قایقران تصریح کرد: بیشتر برنامه‌های مراسم مرحوم قایقران به صورت ستادی و توسط مردم اجرا می‌شود.
به گفته وی، مراسم قایقران به صورت سنتی در مزار و همایش در ارشاد انزلی برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
محمد شنبه , ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲

سلام

محمد شنبه , ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲

سلام خوبی

نظرات بسته شده است.